Chia semínka

8. května 2016 v 18:51 | Verona |  ZDRAVÍ

Chia

Než vám řeknu cokoliv o této zázračné rostlině a účincích jejích semínek, pojďme se s nimi nejdříve seznámit. Jedná se o semínka byliny Salvia Hispanica (šalvěj hispánská). Společně s kukuřicí a fazolemi patřila Chia semínka mezi nejdůležitější potraviny Aztéků. Aztéci věřili, že díky nim mají až nadlidskou sílu.

My dnes Chia semínka řadíme mezi superpotraviny, mají v sobě velké množství živin, vitamínů a minerálů. Chia semínka jsou pro nás především zásobárnou energie. Lze je jíst na mnoho způsobů, samotné, jako kaši s dalšími obilninami, v nápojích nebo rozemleté na prášek. Jelikož Chia nemají žádnou chuť, můžete je přidat téměř do čehokoliv. Tento příspěvek sem dávám proto, protože je sama užívám a mám s nimi velmi dobrou zkušenost, proto jsem se rozhodla s váma o to podělit a doporučit vám to! :) Užívám je každé ráno v jogurtu, kde naboptnají :D a jak už jsem říkala, nemají žádnou chuť, takže nijak nenarušují příchuť jogurtu. Co se týče pití, tak to jsem ještě nezkoušela ale mám to v plánu, až to vyzkouším určo vám dám o tom vědět sem!)
Co Chia obsahují:
Obsahují vysoké množství proteinů, sacharidů, tuků a vlákniny.
Jsou zásobárnou omega - 3 mastných kyselin a antioxidantů.
Mají skvělé hydrofilní vlastnosti - vážou na sebe vodu a hydratují tělo zevnitř.
Představují přirozený zdroj draslíku, fosforu a zinku.
Obsahují 5× více vápníku než mléko, 3× více železa než špenát a 15× více hořčíku než brokolice.

Čemu zabraňují a pomáhají:

Chia semínka snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění,
zmírňují psychické potíže a vyrovnávají hladinu pH v těle.
Jsou velmi oblíbené mezi sportovci,
protože představují přirozenou zásobárnu energie a zvyšují fyzickou vytrvalost.

A něco pro nás dámy - HUBNUTÍ:
Chia semínka se také podílí na hubnutí. Nejčastější chybou při snaze shodit nějaké to kilo, bývá nedostatečný příjem bílkovin. Tělo pak čerpá energii ze svalů, nikoliv z tuků. Chia obsahují kromě vysokého podílu vlákniny, která významně pomáhá trávení, také hodně proteinů a tím přispívají právě k budování svalové hmoty.
Chia díky svým hydrofilním vlastnostem zvětší objem až 12× a v těle vytváří lehce stravitelný gel. V žaludku pak zpomalují přeměnu sacharidů na jednoduché cukry a výkyv hladiny cukru v krvi není tak razantní. Vy pak nemáte chuť na sladké, jak to často bývá u držení nejrůznějších diet či změně stravovacích návyků. Tím, jak Chia zvětšují svůj objem, jídlo díky nim nabyde, bude sytější a vám bude stačit menší porce.
- Verona


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama